dijous, 11 de febrer del 2016

ARTICLE DIARI CLARA BRULL 

Helder Moya. 11/2/2016

«A Estudiar és Fàcil, expliquem els conceptes als universitaris amb les mateixes paraules que utilitzaríem amb un peque de Primària o ESO»

Motivació, treball i constància» així defineix Clara Brull les claus que l’han portat a crear la seva pròpia empresa en temps de crisi. ‘Estudiar és Fàcil’ és una acadèmia de repàs amb segell propi, situada a la part alta de Tarragona i que dirigeix aquesta jove emprenedora tarragonina.

Millor expedient acadèmic català amb 19 matrícules d’honor, el Col·legi d’Economistes de Catalunya va premiar a Clara Brull amb aquesta distinció un cop finalitzats els estudis el curs 2008-09. La Clara és potència, és atractiva, és adrenalina en estat pur. Idees que li ballen pel cap i que materialitza, com quan fa poc més d’un any va decidir fer un gir de 180 graus…

D'assalariada al maig de 2014, a ser la teva pròpia cap sis mesos després amb 'Estudiar és Fàcil'. Com es va produir aquest canvi professional?

De petiteta, amb 8 anys, ja em rondava pel cap tenir la meva pròpia empresa. Després d'acabar, la carrera vaig treballar en diferents sectors: el de la construcció a COMSA, automoció a LEAR i universitari a la Rovira i Virgili. Prèviament i durant anys també havia impartit classes de repàs. Així que un dia de passeig amb la meva mare vaig decidir que plegava de la feina i que volia posar en marxa el meu projecte empresarial amb 'Estudiar és Fàcil', una acadèmia de repàs.

Un cop presa la decisió, no vas sentir una tremolor de cames abans de saltar a l'abisme del món dels autònoms i les PIMES?

Per sort, abans de posar en marxa 'Estudiar és Fàcil' vaig anar fent el meu raconet. Per engegar l'acadèmia no vaig haver de demanar cap tipus de crèdit i això em donava molta seguretat. A més, tot i que vaig portar a terme diferents accions de màrqueting per tenir visibilitat i donar-nos a conèixer, la gran avantatge estava en que molts alumnes ja em coneixien perquè els hi havia fet classes de repàs prèviament.


Els somriures educatius no poden faltar-hi amb la Clara a Estudiar és Fàcil

Per tant, no hi va haver cap tipus de complicació? Ni per trobar el nom de l'Acadèmia?

El nom va sorgir 'així' (somriu), ni ho recordo com va ser! El més complicat de començar va ser trobar la ubicació. L'espai on estem ara, al carrer Major, em va enamorar, i tot i que vaig mirar-ne d'altres, aquest amor a primera vista va fer que 'Estudiar és Fàcil' estigués aquí, a la Part Alta de Tarragona. Les dimensions de l'acadèmia ens han permès passar de 2 a 6 aules i així donar capacitat a la setantena d’alumnes que tenim.

Clara, ‘Estudiar és Fàcil’ porta el teu ADN. Una acadèmia dinàmica, atenta amb els seus alumnes, on els hi feu seguiment i els doneu suport en allò que necessiten. Però, com definiries la teva acadèmia?

Quan vaig començar la primera classe el 1 d’octubre de 2014, ens varem plantejar, conjuntament amb el meu equip de treball, que havíem d’agafar els conceptes que els nostres alumnes no entenen i facilitar-los. Per posar-te un exemple, quan donem classes als alumnes d'universitat, tractem d'explicar els conceptes amb les mateixes paraules que utilitzaríem amb un peque de Primària o ESO, i barregem aquesta facilitat amb unes grans dosis de motivació, atenció i somriures. 


Part de l'equip d'Estudiar és Fàcil a una de les aules de l'acadèmia


Prefereixes la docència, la gestió o la creació d’idees?

Amb totes tres em diverteixo molt. Ara bé, pensar idees i que aquestes es facin realitat m’encanta! Una d’elles va sorgir fent classe una tarda amb els meus alumnes. De sobte, vaig dir en veu alta ‘Hauria de crear Opositar és Fàcil’?. I dit i fet, a l’abril de 2015 vaig posar en marxa aquesta nova divisió dins l’acadèmia, dirigida a opositors de tot tipus (policies, bombers, personal docent...). També els preparem per les proves físiques, psicotècnics, entrevista... els acompanyem durant tot el seu procés selectiu!

Per finalitzar, quins són els pròxims objectius de l’emprenedora Clara Brull?

Actualment et diré que em trobo en un moment professional d’èxit, però millorable. Estic
molt contenta amb l’equip de treball format i amb el creixement que estem tenint. Ara bé, sóc una persona que sempre revisa i actualitza els seus objectius. Com a fita pròxima que ja tinc en ment està obrir una nova sucursal de ‘Estudiar és Fàcil’ fora de Tarragona.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada